Retur & reklamation

Vi har alltid 14 dagars öppet köp fr.o.m. dagen du hämtade ut varan från postombudet.

Hör gärna av dig till oss så snart som möjligt när du önskar göra en retur/reklamation så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

När du kontaktar oss behöver du ha med nedan information:

  • Dina kontaktuppgifter 
  • Ordernummer (4-siffrigt)
  • Vilken eller vilka produkter i beställningen du skulle vilja returnera/reklamera.
  • Varför du vill göra returen/reklamationen, det hjälper oss att bli bättre!

Skulle det vara så att du inte har ditt ordernummer eller annan nödvändig information så kan vi hjälpa dig att hitta det.

När vi har den information vi behöver så skapar vi en returorder för dig. Du får en QR-kod via mail eller sms som du kan visa upp för ditt Postombud, så skriver de ut fraktsedeln åt dig. 

När vi tagit emot returgodset och kontrollerat varan/varorna att de är i oförändrat skick sedan köpet, kan vi slutföra ärendet och betala tillbaka dig dina pengar, minus kostnaden för returfrakten.

Om du har någon fråga eller fundering är det bara att höra av er.

Med vänliga hälsningar, Equipement

Vill du kontakt oss? klicka här!