Retur & reklamation

Var sadelgjorden för stor eller passade inte ridstövlarna som du hoppades på? Ingen fara!

Vi har alltid 14 dagars ångerrätt fr.o.m. dagen du hämtar ut paketet från postombudet.

Hör gärna av dig till oss så snart som möjligt när du önskar göra en retur eller reklamation så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

När du kontaktar oss behöver du ha med nedan information:

  • Dina kontaktuppgifter 
  • Ordernummer (4-siffrigt)
  • Vilken eller vilka produkter i beställningen du skulle vilja returnera/reklamera.
  • Varför du vill göra returen/reklamationen, det hjälper oss att bli bättre!

Skulle det vara så att du inte har ditt ordernummer eller annan nödvändig information så kan vi hjälpa dig att hitta det.

När vi har den information vi behöver skapar vi en returorder för dig. Du får en QR-kod via mejl eller sms som du visar upp för postombudet, så skriver de ut fraktsedeln åt dig. 

Tänk på att packa de varor du ska returnera ordentligt så att de är väl skyddade under transporten tillbaka till oss.

När vi tagit emot returgodset och kontrollerat varan/varorna att de är i oförändrat skick sedan köpet, kan vi slutföra ärendet och betala tillbaka dig dina pengar, minus kostnaden för returfrakten.

Om du har någon fråga eller fundering är det bara att höra av dig.

Med vänliga hälsningar, Equipement

Vill du kontakt oss? klicka här!